Žarište novih naprednih rješenja

Bez autora
Aug 12 2014

Centralna i jugoistočna Evropa postale su žarišta za projekte nove cestovne infrastrukture korištenjem tehnonološki naprednih rješenja oplate dok određeni broj vodećih proizvođača oplate pokušava da napreduje na tržištu, piše svjetski renomirani medij specijaliziran za izgradnju autocesta "World Highways", koji je objavio članak s fokusom na rješenja na autocesti na Koridoru Vc u Federaciji BiH, objektivne probleme i najmodernija rješenja.Autor teksta Guy Woodford napominje kako putovanje između mađarskog glavnog grada Budimpešte i juga Dalmacije traje manje vremena zahvaljujući panevropskom Koridoru Vc –Evropskom putu 73.

Žarište novih naprednih rješenjaCentralna i jugoistočna Evropa postale su žarišta za projekte nove cestovne infrastrukture korištenjem tehnonološki naprednih rješenja oplate dok određeni broj vodećih proizvođača oplate pokušava da napreduje na tržištu, piše svjetski renomirani medij specijaliziran za izgradnju autocesta "World Highways", koji je objavio članak s fokusom na rješenja na autocesti na Koridoru Vc u Federaciji BiH, objektivne probleme i najmodernija rješenja.

Autor teksta Guy Woodford napominje kako putovanje između mađarskog glavnog grada Budimpešte i juga Dalmacije traje manje vremena zahvaljujući panevropskom Koridoru Vc –Evropskom putu 73.
 
Znatno najveći dio ovih radova u nadležnosti su Javnog preduzeća „Autoceste Federacije BiH“ koji su započeli i završili brojne dionice i procjenjuje se da će do kraja godine ukupan broj izgrađenih kilometara autoceste iznositi više od stotinu.
 
- Zbog teškog terena, u Bosni je na 397 km Evropskog puta 73 izgrađen velik broj tunela i mostova. Austrijska firma Doka učestvuje u izgradnji a pitanje mostova Studenčica i Trebižat rješava korištenjem ukupno deset konzolnih dizalica. Evropski put 73 sveukupno pokriva oko 702 km dužine. A1 je bitan dio ovoga puta i on u Bosni i Hercegovini povezuje sjevernu granicu sa Jadranskim morem i to putem preko Zenice, Sarajeva i Mostara. Tu se nalaze i dva mosta, Studeniča i Trebižat, koji trebaju povezati doline u blizini općine Čapljina – opisuje stručni magazin „World Highways“.
 
Autor teksta iznosi tehničke karakteristike za Studenčicu i Trebižat. On podsjeća kako je s dužinom od 555 metara od jednog potpornog zida do drugog i s najvišom visinom od 81 metra iznad doline, Studenčica duži i viši most. Četiri superstrukture postavljene su na ukupno pet stupova, a svaka je široka 12,4 metra dok je međusobna udaljenost 120 metara.
 
Trebižat je sa svojom dužinom od 365 metara i najvišom visinom od 59,5 metara manji most i zahtijeva svega tri stupa.
 
Za izgradnju ovih mostova tvrtka Doka koristi ukupno deset konzolnih dizalica, od kojih se osam koristi na mostu Studeniča, a dva na mostu Trebižat.
 
- Betoniranjem segmenata od pet metara sedmično smanjuje se broj ukupnih segmenata čim se ubrzava rad i štedi na vremenu – opisuje „World Highways“ radove na dva mosta koja se grade u Federaciji Bosne i Hercegovine.
 
Time je, zahvaljujući Dokinim konzolnim dizalicama, omogućen završetak radova s osam manje segmenata, što znači da projekt može biti završen osam sedmica ranije.
 
Za izgradnju stupova nosača također su korišteni Dokini materijali. Stupovi su izgrađeni pomoću dizalice MF240, dok su potporni ramovi postavljeni horizontalno pomoću hammerheadsa.
 
U podizanju građevinskih vagona na visinu od tačno 81 metra učestvovali su Doka Croatia i Bridge Competence Centre.
 
Ploče na konzolnoj dizalici se pažljivo i polako podižu pomoću pokretnog krana, a s osnovnom građevinom mogu biti povezane tek kad se nađu na vrhu hammerheada.

Izvođač radova Doka osigurava pravilnu izgradnju i optimizirano korištenje materijala, piše britanski magazin.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik